新目标七年级下全册教案

xiaoxiao 7月前 207

亿库教育网  http://www.eku.cc 
教案中的师生对话里的所有Teacher 表示:―教师‖,用 ―T‖表示。Students表示:学生,用―S‖表示。 S1表示:―学生1‖;Sa表示:―学生a‖。 
  Unit 1 Where is your pen pal from? 
教材分析: 
本单元围绕国家、城市以及语言,让学生学习使用―Where is your pen pal from?/Where does he/she live?/What language does he speak?‖等句型以及想对应的答句, 通过运用这些句型,促进学生与他人之间的交流和相互了解;通过以上几个方面的学习,使学生在轻松、愉快的学习氛围中熟识新伙伴,使学生将书本知识运用到实际生活中。 教学目标: 
   (1)Talk about where people are from 
   (2) Talk about nationality, nation and language (3) Talk about where people live  教学重点: 
Words(单词): Canada, France, Japan, the United States, Singapore, Australia, the United 
Kingdom, English, French, Japanese 
Phrases(短语): come from, live in, live on, a little, in school, at school, tell…about, like 
going to the movies 
教学难点: 
(1) 国家名称及城市的标志建筑物。 
(2) How to use the students learn, especially in writing.  学习策略: 
(1). Using what you know        (2). Deducing (3). Personalizing 
教具:录音机、教学挂图 教学课时设计: 
Period 1: Section A (1a—2d)      Period 2: Section A (3a---4) Period 3: Section B (1---2c)       Period 4: Section B (3a---3c) Period 5: Self-check 
第一课时 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Teaching aims(教学目标) 
1、Learn the countries and cities.  
2、Learn to how to ask and answer where the people live. Teaching points(知识点) 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
1.Vocabularies: the words of the countries and the cities, pen pal, live (in) 2.Sentences: Where is your pen pal from? He/She is from…. 
Where does he /she live? He/She lives in….. 
Teaching difficulties(教学难点) 
1.Students learn the new words of the countries and the cities and learn how to ask and answer the people where they live. 
2.How to use the special questions with where. Teaching steps(教学步骤) Step 1 Warming-up (热身) 
1. Share an English song and greetings. 
2. T: What did you do during the winter holiday? 
S:…… (e.g. watch TV, go shopping, play with the computer, etc) Step 2 Presentation(展示) 
1. T: During the winter holiday, I made some pen pals from different countries on internet.  Teach ―pen pal‖ on the Bb. Ask Ss ―Do you have a pen pal?‖(Yes/No.) and show them the map of the world and let the students guess what countries they are from( they can use Chinese if they can‘t.) Then teach the names of the countries on the map. 
2. After learning the names of the countries on the map, show the different flags and let students say the names again. Meanwhile show some stars to present ―He/She is from…...‖ Step 3 Pair work(互组活动,让学生在活动中学到知识,得到锻炼) 
Show the people of cartoons from different countries. Students ask and answer in pairs: ―Where is……from? He/She is from…‖ Step 4 Listening(听力) 
Work on 1a and 1b. Listen and repeat(1a). Listen and circle (1b). 
Step 5 Guessing game(游戏,让学生在游戏中对知识点进行巩固和锻炼) 
T says some information and ask the students to guess who she is. For example: She is a girl. She is from China. And she plays ping pong very well. Students go on until they guess she is Wang Nan. Then present ―She lives in Beijing.‖ And show the pictures. Step 6 Learning Test(听力测试) 
1. Look at the pictures, and learn the names of the cities in different countries. And tell them some cultures in the different countries.  
2. Work on 2a. Let Ss say like ―Sydney is in Australia.‖  Step 8 Homework(家庭作业) 1.Copy the new words 5 times. 
2.Read the text 3times.And make questions about Jodie in 2c. 3. Finish the exercises in Book1 and Book 2. 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                             
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
第二课时 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Teaching aims: 
1. Learn the languages. 
2. Talk about nationality, cities people live and languages. Key points(关键词汇): Word: language 
Sentences: What language do/does…speak?   They speak…./He/She speaks…….. Teaching difficulties: 
Ss use the sentences they learned to communicate with their partners about their pen pals. Teaching steps(教学步骤) 
Step 1 Warming-up and revision 
(1)Revise the new words and the sentences with the Ss. 
(2)Game: ―Where is Sydney? It‘s in ….‖ One by one in groups. See which group does best.  
Pairs ask and answer the picture using:(师生对话)  T:―Where is …from?         Ss:He/She is from…‖  T:―Where does he/she live?    Ss:He/She lives in ….‖ Step 2 Presentation(目标展示) 
T: They are from different countries. And they speak different languages.        Do you know what languages they speak? 
Talk about the children on the map. See how many languages the Ss know and teach the new words like ―Japanese, French‖. 
Step 3 Task One(任务一,让学生对话练习,老师来回指导) Ask the students match the countries and the languages. T: ―What languages do they speak in…?  Ss:They speak…..in China/Australia/…‖  Work on 3a. 
Step 4 Pair work(学生互组活动,让他们在活动中得到锻炼) 
1. Talk about some famous people about their names, nationalities, cities, languages, hobbies, etc. First T practices with Ss, then S1 does it with Ss, finally practice it in pairs. Some pairs make a drill in front of the class.   
2. Ss talk about themselves with their partner. Use ―Where are you from? Where do you live? What language do you speak? What do you like?‖ etc. 
Step 5 Task Two-Choosing a pen pal(小组活动) 
T: Do you have a pen pal ?           Ss: (Yes/No.) I have one . 
1.Show the picture. Ask Ss to ask me some questions about my pen pal. See who can ask more questions. 
2. T: What kind of pen pals do you want? Why? 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
Group work. Get students choose their favorite pen pals from other countries according to the pictures given by teacher. 
Ss ask each other in their group.(学生分小组讨论) 
Report: Some Ss say their favorite pen pals in front of the class.  
e.g. My pen pal is… He/She is from… He/She is.. years old. He/She lives in … He/She speaks….. He/She likes…. 
Step 6 Exercise(练习) 
Do some exercises on the slide. See if Ss have problem and help them. 
Step 7 Homework(家庭作业) 
(1)Practice the dialogues with their partners. (2)Do the exercises in Book1. 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
第三课时 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). 
Teaching aims(目标|): 
Learn to communicate with their partners about their pen pals in English.  
Teaching difficulty(难点): 
How to read pen pal‘s letters in English and share the information in the letters with your partners. 
Teaching steps步骤): 
Step 1 Warming-up (热身) 1.Greetings.      2.Have a chat. Step 2 Revision(复习) 
Check the homework. Ask Ss to act it out when they meet their favorite star in the street. Step 3 Practice (练习) 
1. Section B , Part 1. Match the countries with their languages. 2. Memory game  Let the Ss repeat the following sentences: 
People in China speak Chinese. People in Japanese speak Japanese. People in the USA, UK, Australia and Canada speak English. People in Singapore speak English and Chinese. People in France speak French. Step 4 Listening(听力) 
1.Work on 2a, listen and number the questions they hear. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
2.2b. Play the tape again and write short answers to the questions in 2a. 
Show a card about Lucy on the slide. Ss complete the chart and let Ss say something about Lucy‘s pen pal. Ss can share some ides in class.  
Step 5 Pair work(学生互组活动,使学生在活动中相互帮组和学习,共同进步) 1.Practice the conversation of 2a in pairs 2.Pay attention to the language points: 
Does she have any brothers and sisters?  (any and) Does she speak English?  (Write them on the Bb) 
3. 2c The Ss makes up their own dialogue about more information of their pen pals by using the drills in 2a. 
Step 6 Task One(任务型学习1) 
Six Ss a group. Give every group a letter in not an order. Ask the Ss to read the letter and put the letter in an order. And T asks the following questions:  1. Where is So-Young from? 
2. What languages does she speak? 3. What does she want? 
4. Does she have any brothers or sisters? 5.  What does she like? 
6.What‘s her favorite subject?  
T Gives the Ss several minutes. Some groups answer the questions and report about So-Young. Step 7 Task Two(任务型学习2) 
1. T gives every student an English letter and a chart before the lesson. Ss read their letters and underline the key words. T asks some questions like:  
(1) What‘s your pen pal‘s name?            (2) Where is he/she from? (3) What language does he/she speak?          Where does he/she live? 
2.Divide Ss in groups of four. Ss fill in the chart with the information they get from other group members by asking.  
3.Tell the Ss to give the whole class a report. Other Ss can take notes (write the Ss‘names which their pen pal are from the same country with you.) Step 8 Homework(家庭作业) 
1. Copy the new words they learned today and the sentences in 2a 
2. The Ss whose pen pals are from the same country collect some information about the country (如: 风土人情,文化习俗等)  3. Do the exercises in Book 2. 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                            
 
亿库教育网  http://www.eku.cc 

1234>>1011
亿库教育网  http://www.eku.cc 
第四课时 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Teaching aims(教学目标): 1. Train Ss‘ability of reading. 
2. Learn to ask the information (e.g. nationality, cities people live, languages and their 
hobbies etc.) 
3. Learn write a reply to their pen pals. Learning Strategies(学习策略): 
1. Revise the knowledge they learned.   2、Train the students‘ ability of reading. 2. Use the knowledge they learned in the life.( e-mail, MSN, OICQ) Teaching difficulty(教学难点): 
1.Use the knowledge they learned in their life.  
2.How to write an e-mail introducing themselves to their pen pals. Teaching steps: 
Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 1. Greetings.  Revise the new words and expressions. 2. Revise the conversations they learned the last day. 3. Some Ss report their collection in the homework. Step 2: Reading. 
1.The students open the books, turn to Page 6 and read the first letter. After that, the students answer three simple questions.  
2. The students read after the tape and go on answering some more questions. 3.Design a card about Bob. Ask individual Ss to complete it. 4.Some Ss say something about Bob. Step 3 Competition 
Work on 3b. Divide the Ss into two groups, and complete the pen pal‘s letter with the information on the slide more quickly. Check the answers with the Ss. Then close the books, See which pairs ask and answer some questions better and more quickly in front of the class. Step 4 Pair work(学生进行互组活动,要求他们必须开口说英语) 
1. The students read the letters that the teacher gives them and then choose one pen pal they like. 
2. The partner asks the student some questions about the pen pal‘s letter and then help the partner to fill in ―ID card of my partner‘s pen pal.‖   
ID card of my partner’s pen pal   Name: __________                                       _  Age: ____________     From: __________              _ Languages: _______________________                   ____ 亿库教育网  http://www.eku.cc Like: _______________________________                   _ Favorite: __________________________                   ___ 亿库教育网  http://www.eku.cc 
 
3. Do a report.  
     My partner’s name is __________. His new pen pal’s name is __________. He is  _______ years old. He is from __________. He lives in ___________. At school, he likes ______________. His favorite ___________ is __________________… I think he can be my partner‘s pen pal. Do you think so? Step 5 Group work(小组活动) 
1、Discussion: In your group, do you like your pen pals? Who likes? Why? ( Tell some reasons )  
2、 Report.(教师可以抽部分小组进行报告) 
In our group, ________of us like his pen pal. Because his ideal pen pal … Step 6 Big Task: Write an e-mail about yourself.. 
Make an information card. Then write an e-mail to your pen pal. Several minutes later, Share some writing in class. Step 7 homework 
1. Read 3a again and again, then recite 3a. 
2. Write a reply to your pen pal about yourselves. 3. Do the exercises in Book1 and Book2. 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
 
 
Unit2   Where’s the post office? 
一.教学目标 
(1)掌握本单元的重要词汇及句型。 
 (2)通过本单元的学习,掌握问路与指路的基本语句,并能运用于现实生活中。 二.重点词汇 
(1)post office, hotel, video arcade, bank, park, supermarket, street, pay phone, avenue 
new, clean, quiet, big, small, dirty, old, busyleft, right, next to, across from, near, between (2)表示方位的介词 三、重点句型: 
Is there a bank near here ?   Yes, there‘s a bank on Center Street.  Where‘s the supermarket ?   It‘s next to the library. 
 Is there a pay phone in the neighborhood ?   Yes, it‘s on Bridge Street on the right.  Where 引导的特殊疑问句 四.教学重、难点 1.重点: 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
1).表方位的介词:near、across from、next to、between、on     2).问路与指路的基本语句              2.难点: 
本单元词汇量较大( 生词表中列出44个单词,9条短语;课文中还有一些短语)。 三.难点注释: 
  (1)Is there a big supermarket near where you live ?在你住处附近有一家大超市吗? (2)Turn left off the busy First Avenue and enjoy the city‘s quiet streets and small parks.        向左转走出/驶离繁华的第一大道,即可享受到城区里安静的街道和小公园。 (3) ┉ there is a small house with an interesting garden. 有一座带着有趣花园的小屋。 (4)  Bridge Street is a good place to have fun. 大桥街是个能愉悦享乐的好地方。 四.课时安排: 
第1课时:Section A  1a " Grammar Focus   第2课时:Grammar Focus " 4 第3课时:Section B  1a " 2c  3a " 4       第4课时: Self check                              
 第一课时1a " Grammar Focus 
教具:教学挂图、城市或乡镇街道的图片、录音机、磁带 步骤建议: 
Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 1.Greetings. 
2.Revise the new words and expressions. 
3.Revise the conversations they learned the last day. 4.Some Ss report their collection in the homework. 
Step 2 Presentation(目标展示)呈现1a中新单词。  
方法一:教师课前准备1a中出现的标有各建筑或设施的单个图片。将其逐个呈现,同时与学生进行对话:  
(1)T: What can you see? Ss: I can see a library.     (2)T: What‘s in the picture?     Ss: There is a bank.   T: Is there a bank?       Ss: Yes.  教师一边出示图片,一边教读单词,并将图片贴在黑板上,让学生读出单词,猜想汉语意思。在学生能力较高的班上,教师可提前加入后面的avenue, garden等名词。生词呈现完后,再集中教读。此时教师应注意学生的发音,尤其是arcade的重音。必要时可抽部分学生朗读。  
方法二:为呈现supermarket, bank, video arcade等词,可有如下对话:  (1)T: Where can we buy food and drink?       Ss: In a supermarket.  (2)T: Where do people keep their money?   Ss: In a bank.  
(3)T: Where can you play video games?     Ss: In a video arcade.     其余类似。教师将通过对话引出的单词板书在黑板上并教读。  方法三:  (1)引出单词 street:  
     T:  Our school is on Zhong Shan Street.         Ss: Yes.  
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
(2)T: On the street we can see our school. We can see a shop, too.      Ss: Yes.  (3)T: What other things can we see on the street?   Ss:I can see a...   
(4)T: What can you see on other streets?         S1: I can see a ...  S2: I can see a ...      (为了让学生能够表达其意,教师可将学生可能会涉及到的以及已经表达的单词写在黑板上。在学生学习能力较强的班上,教师可将学生使用到而教材中未出现的单词写在黑板上并教读。) 
Step 2.检验学生是否正确理解词意。  
T: What‘s in a supermarket?            Ss: Food and drink.  T: What‘s in a library?                 Ss: Books.  
T: What can you do in a video arcade?    Ss: I can play games.  教师可板书以下句型:  
(1) What‘s in a library?    (2)What can you do in a video arcade?  让学生自己选择用什么样的问句进行问答练习。  
Step 3.听力训练:熟悉单词。教师放1b部分的录音两遍,要求学生圈出所听到的词。师生一道讨论所听到的内容。  Step 4.呈现主要对话。  
(1)T: Look at the map. Can you find Center Street?(板书: Center ST)  Ss: Yes.      教师用以上同样的句型引导学生对图中其他地点进行问答。  (2)T: There is a bank near here on Center Street. Is there a bank near here?  Ss: Yes, there is.     教师板书句型:  
   ---Is there a bank near here?            ---Yes, there is a bank on Center Street.  (3)若学生接受能力较强,教师可加入3a中出现的in the neighborhood.    T: The bank is in near here. The bank is in the neighborhood.    教师重复并教读in the neighborhood.  
  T: Is there a park in the neighborhood?     Ss: Yes, there is a park on ...Street.  Step 5.操练对话。  
  教师让学生看1a中的画面,模仿图中对话谈论其他地点,进行pairwork。  Step 6.检查。  
(1)教师抽数对学生在全班进行对话表演。  
(2)教师仔细听,然后尽量给予鼓励、表扬。但若有关键词句的错误,则应指出并纠正。  Step 7、作业布置: 
 (1)生词记忆,准备听写。 
 (2)抄写Grammar Fucous的句子,并且翻译在家庭作业本上。 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
 
                      第二课时 Grammar Focus " 4 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 1.Greetings.      2.Revise the new words and expressions. 3.Revise the conversations they learned the last day. 4.Some Ss report their collection in the homework. 
Step 2 Presentation(目标展示)呈现2a中的方位介词。  方法一:教师走到学生中,站在两名同学之间,告诉学生:   T: I am between…and…  (然后变换方位,告诉学生, )  T: I am next to…  
 方法二:教师可仿照2a在黑板上画出简图,配合手势告诉学生:  
 T: The pay phone is across from the library. The pay phone is on Center Street.   单词出现的同时教师板书并教读: next to, between, across from…  Step3.师生对话:  
(1)T: Who is between ... and ...?       Ss: ... is between them.  
(2)T: Who is next to you/...?      ... is next to me/him.    ... is next to me/her.  
(3)学生看2a中的图画,根据各句子的意思将句子番号填在相应图中,然后师生一起     
讨论答案。  Step4.对话练习:(以新知识练习1c的对话) (1)教师让一名学生同自己配合,示范对话:  
 T: Is there a pay phone near here?      S: Yes, there is a pay phone across from the library.  (2)教师指着2a中的图,让学生相互问答。  Step5小组互动:(用2c中的句型,练习对话)  
(1)教师让学生看1a,一边与学生对话,一边板书对话内容:    A: Is there a pay phone in the neighborhood?     B: Yes.  
  A: Where is it?        B: It‘s on the Fifth Avenue./It‘s between ... and ...  (2)教师让学生齐读对话。  
(3)教师让学生仿照例子自由表达,练习对话。教师走到学生中聆听。  (4)检查。 (5)读2c中的内容。 
Step 6.Listening Test(完成2b听力练习)  (1)教师放录音两遍。   (2)核对答案。  Step 7.呈现3a中的新句子。  
(1)教师仿照3a大图上部的小图在黑板上画一幅简笔画。同时一边陈述: 
Go straight and turn left/right.一边以箭头在图上示意,并将该表达写在图中相应位置。  (2)教师教读。  
Step 8:Games(游戏,让学生在游戏中巩固和得到练习) 
亿库教育网  http://www.eku.cc 

12345>>1011
亿库教育网  http://www.eku.cc 
(1)T: Put up your left hand, and show me your right hand.  
(2)T: Who is on your left/right?    : ... is on my left.    : ... is on my right.  
(3)教师可叫某个学生离开座位,告诉他:Please go straight and turn left/right.  Step9:作业布置: 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    第三课时Section B  1a " 2c  3a " 4 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 1.Greetings. 
2.Revise the new words and expressions. 
3.Revise the conversations they learned the last day. 4.Some Ss report their collection in the homework. 
Step 2 Presentation(目标展示)呈现1a中的新单词  (1)教师课前尽可能多地准备能表现small, big, new, old, dirty, clean等特点的盒子、衣物等。  
呈现clean,教师可做出擦黑板、打扫讲台的动作,同时说:  
T: Look! The blackboard is very clean now, and the teacher‘s desk is clean, too. 或指着某         位衣着整洁的同学说:  
T: Her clothes are very clean. 或出示自己的双手,说:  
T: Look! My hands are clean. 然后将粉笔末涂在手上,说:  T: Are they clean now? No, they aren‘t. They are dirty.  板书clean, dirty  
(2)呈现其他形容词,教师可使用所带辅助教具,以类似方法进行。对于学习能力较强的学生,教师还可加入narrow, wide等词。  
(3)教师在引出新单词的同时将其板书在黑板上,再集中教读。建议教师板书时将单词按正反意义分组排列,让学生直观地了解哪些词互为反义词。  Step3.巩固生词: 
(1)教师说出汉语短语,让学生翻译成英语,如:  
T: 一条忙碌拥挤的街道                 Ss: a busy street  T: 一个…                             Ss: a...  
(2)教师让学生模仿上面的练习方式,用黑板上的以及自己知道的形容词表达短语,     相互考查。教师走到学生中聆听。  
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
(3)让学生看1a,将画面的字母代号填在相应的短语前。然后师生一起讨论答案。  (4)学生读3a短文,按要求圈出描述性的单词,然后师生讨论答案。  
(5)教师让学生开展讨论,总结自己对所圈单词用法、功能的理解,并给予评价或加以补充。  
Step4.对话练习:(运用1a短语复习对话。)  
(1)为了让学生理解1b部分的where you live,教师可对学生说:  
T: There is a big supermarket near my house. There is a big supermarket near where I live.  教师板书:my house/where I live  
教师提问: Is there a new park near your house/where you live?    What is near where you live?  
(2)学生仿照上面的表达相互问答,然后在全班表演。  Step5.听力训练: 
教师放2a录音两遍,让学生将所听到的地点在1a中圈出来,然后师生讨论答案。  (1)教师可请两名学生同时到黑板前,按所听到的内容将简图画在黑板上,其他同学在书上空白处画。教师放录音两遍。  (2)讨论答案。  
方法一:教师先让坐在下面的其他学生对黑板上的图进行评价或修改,再给予确认。  方法二:按2c中的对话方式,让学生两人一组对黑板上的和自己的图进行相互陈述和纠正,得出正确答案。  Step 6.完成3b填充练习。  
学生填完后,老师请一名学生读出短文。  23.做第4部分练习。  
24.3c部分是一项对学生要求较高的练习。教师可让学生仿照3a短文,综合运用所学的知识进行表达。可让学生在课堂上先口头练习,两人一组向对方表达,再将所述内容写下来。也可作为家庭作业布置下去。  Step7:作业布置: 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 
第四课时  Self Check  
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 1.Greetings.    2.Revise the new words and expressions. 3.Revise the conversations they learned the last day. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
4.Some Ss report their collection in the homework. Step2 处理自测题部分:1、2部分为词汇自测。   
(1)教师要求学生除掌握第1部分所列单词外,还应尽量多地记住所用到的其他单词,    并将它们写出来。  
(2)教师可要求学生将1、2部分单词按名词、形容词、方位介词进行归类,并多角度地总结它们的特点。  
(3 )学生完成第3部分练习进行自我检测  步骤: 
步骤1:让学生读Self check 里的单词, 随后听写这些基本词汇以及由它们构
成的词组、短语. 
步骤2:检查学生的听写情况( 全班齐读听写内容、组与组之间相互检查、教
师抽查个别同学 ). 
步骤3:画一张街区简图,告诉学生从A点到B点、A点到C点、B点到C点
的几种走法,要使用以下词组: turn left / right、  go down --- street、 
        go through、  on one‘left / right ;同时引出、使用并教学生词与短
语: taxi、 take a taxi、 arrive、  arrive in / at、 airport . 
步骤4:展示Self check第3部分的挂图,进行教学。 
步骤5:任务性活动:以写信、或发e--mail 的方式邀请朋友、笔友、网友来
你家乡作客,告之详细的走法,然后互相交流。 
Step3.文化知识背景: 
avenue   名  (复 " s )   1.(城市的)大街, 街道;---街 美国的大都市尤其是纽约,东西通行的为Street, 南北通行的为Avenue,缩写为ave.,Ave.  Fifth  Avenue(纽约市的)第五    2.林荫大道;英(尤指乡村的大住宅,自大门到宅邸之间的)林荫道    3.(到达目的的)途径,手段,方法    an avenue to success 成功之路 video   名  (复 " s )  
1.U(口语)录像机〔带〕  2.U  电视机的画面     3.电视  arcade  名 1.有拱廊的街道 (两边都有店铺) 
      2.〖建筑〗拱廊 (拱廊相连而成的通道;在建筑物侧面,面向中庭)。       3.(内设电子游戏机等的)电子游戏中心 district   名  (复 " s ) 
1.地区,管区 (以行政、司法、教育等为目的而划分的;略为dist.) 2.地带,地域,地方 
down   在或向低处;沿着;顺着 
                 从城市向乡村方向走、由北往南去,通常称为down ,反之则称为up  Step4. 同步训练: 
1.Where is the post o______ ?    It‘s ____ Center Street. 
2.  The _________ (超市) is ________ the park ______ the hotel. 
3.  Is there a _______ _______ (电子游乐中心) near here ?   Yes, there is. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
4.  Is there a ______ (小图书馆) in the ____________ (附近) ? No, there ______. 5.The school is _____ _____(在┅对面)my house . 6.  I sit _____ _____ (在┅旁边) Li Hua. 
7.  Guang Ming Street is not _______ (脏的),it‘s _______(干净的).      8. _______ _______ (向右转), enjoy the city‘s interesting ________ (花园) . 9. The _______(安静的)room is over there, on ______ _______(你左边). 10. Please tell me ______ ______ ______ (去┅的路) your shop. 11. I hope you ______ ______ ______ _______ (旅途愉快) . 
12. ______ ______ ______(漫步)through the park on First Avenue . 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
Unit 3  Why do you like koala bears? 
一、 教学目标 
1、知识目标:学习本单元的词汇和句型结构 
1) 词汇: 
zoo, animal, tiger, elephant, koala bear, dolphin, panda, lion, penguin, giraffe, smart, cute, fun, ugly, intelligent, friendly, shy, kind of, Africa 2) 句型结构: 
why, what, where 引导的特殊疑问句;用because表示原因;表示性质、品质的形容词的使用及程度的表达。 
Why do you want to see the lions? / Why do you like lions?/Because they‘re cute/interesting… What animals do you like?/Where are lions from? / Where do lions come from?  They are very dangerous.  They are kind of intelligent.  2、能力目标: 
描述动物,并能表达对某种动物的好恶。 二、教学重、难点 
1、重点:学习本单元的词汇,用what、why、where引导的特殊疑问句,用because表示原因以及形容词的使用。 
2、难点:准确使用形容词对自己感兴趣的事物进行描述。 三、教学建议: 
1、课时及内容建议:本单元建议用5个课时完成 
第一课时完成section A 1a-1c      第二课时完成section A 2a-2c(grammar focus) 第三课时完成section A 3a-4       第四课时完成section B 1-3 第五课时完成section B 3a-4 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
2、教学设计建议 
第一课时(Section A 1a-1c) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 1.Greetings.     2.Revise the new words and expressions. 3.Revise the conversations they learned the last day. 4.Some Ss report their collection in the homework. Step 2 Presentation(目标展示) 
1、请同学用英语说出自己知道的动物名称并板书。出示课前准备好的各种动物图片,
向学生展示各种动物的英语表达方法。(tiger, elephant, koala bear, dolphin, panda, lion, penguin, giraffe, etc.) 
2、发音练习, 注意元音字母及组合的发音规则。 
3、 将图片按1a中的样子贴在黑板上,仿照动物园的导游图布置,要求学生将单词卡
贴在相应的动物图片下。教材中对应配对练习(1a)。(答案: b, h, d, a, e, f, g, c) Step3活动: 
(1)用黑板上所贴的图片学习对某种动物的喜爱及原因 (2)完成任务需要的词汇及句型结构: 
        词汇:cute, interesting, fun, smart, beautiful等形容词, 
 句型结构:I like lions.    Let‘s see the lions first.  
Why?(Why is that?)     Because they are cute. 
Step 4 听力训练:  听录音(1b)。在1a中勾出所听到的 动物。(panda, giraffe, penguin) Step5小组活动:讨论在动物园中最先参观的动物,并给出理由。 Step6 对话表演 
 (1)让小学生进行表演1c部分的知识点,进行对话训练。  (2)让几组学生在班上进行对话练习。 
Step7:作业布置:                                                                
                                                                                        教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
第二课时(Section A 2a-2c  grammar focus) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 
亿库教育网  http://www.eku.cc 

123456>>1011
亿库教育网  http://www.eku.cc 
 1.师生问候。 
2.Revise the new words and expressions.(复习和巩固单词及短语) 3.Revise the conversations they learned the last day.(复习昨天的对话) 4.Some Ss report their collection in the homework. Step 2 Presentation(目标展示) 
 1、使用各种动物图片,复习动物名称,谈论喜好及程度。 
(1)What animal is it?       It‘s a tiger. 
(2)Do you like tigers?       Yes, I do. / No, I don‘t. 
(3)Why? / Why not?       Because they‘re very (kind of)… 
讲解very, kind of的用法,可将Section B第一部分中的ugly, scary等词提前教学。 2、学生练习对所看到的动物的喜好(程度)及原因,并表演对话。 Step 3 听力训练: 
(1) 听录音,完成练习(2a)。 
(2)步骤4  听录音,完成练习(2b)。 Step4小组活动:为自己的同学选择生日礼物。调查同伴最喜爱和不喜爱的小动物及原因,然后为他/她准备一份动物玩具作为生日礼物。使用下列表格:             Names Animals Reasons Animals he/she Reasons  he/she likes dislikes                     
     Step5 互组活动:(让学生在对话的语境中练习自己的交际能力,巩固本课的句型)  汇报为同学选取生日礼物的情况,可采用情景复现的方式(小组对话),也可以采用汇报结果的方式。 
Step6 Grammar focus 
 让学生反复读,然后把这些句子翻译成英语。 
Step7:作业布置:                                                                
                                                                                        
第三课时(Section A  3a-4) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识) 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
 1.师生问候。 
2.Revise the new words and expressions.(复习和巩固单词及短语) 3.Revise the conversations they learned the last day.(复习昨天的对话) 4.Some Ss report their collection in the homework. Step 2 Presentation(目标展示) 
出示动物玩具或图片:a panda,a lion,a koala bear,请学生表达对这些动物的好恶。复习并介绍国名China, Australia, South Africa。句型结构Where are pandas from? Pandas are from China.(注意另一种表达,Where do pandas come from? Pandas come from China.)可以对这些动物的习性等做简单介绍,将Section B中的部分词汇和表达在此处介绍,如:eat grass, sleep during the day, at night, eat leaves,lazy, meat等。(3a) Sstep 2  巩固及句型操练: 
学生练习谈论对上述三种动物的喜好,产地及简单习性。(3b) What animals do you like?     I like pandas. Where are pandas from?  They are from China.  They are lazy. They like eating bamboos.   Step3 小组活动: 
 出示另外几种动物,如:an elephant, a giraffe, a kangaroo等,要求学生对这几种动物开展谈论,包括喜好、产地、习性等信息。 Step 4  对话表演:(让学生与自己的伙伴交流,锻炼他们的口头表达能力) Step5  游戏: Bingo。 
要求学生从所给的词语中随机选择九个填入旁边的格子中。放录音,让学生听到自己所选的词时,在该词上划叉,最先连成三个一排者为胜者。(Part4) Step 6 Homework: 
                                                                                                                                                                
教学后记:                                                                                                                                                              
                                                                                        
第四课时(Section B 1-3) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识)  1.师生问候。 
2.Revise the new words and expressions.(复习和巩固单词及短语) 3.Revise the conversations they learned the last day.(复习昨天的对话) 4.Some Ss report their collection in the homework. Step 2 Presentation(目标展示) 
1、出示图片或玩具模型,对所出示图片中的动物进行描述,要求学生用别的形容词
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
对所见到的动物进行描述,接受学生所给出的各种不同答案。共出示八幅图片。介绍形容词:ugly, friendly, small, shy, intelligent ,beautiful, cut, scary等。          2、要用到的句型:What do you think of the tiger?  It‘s scary. Etc.   (1)   Step 2操练活动: 
让学生用1b句型及1a中的形容词进行对话练习。 活动:对步骤1中的图片进行谈论。完成任务所需要的句型结构: 
 What animals do you like?     I like elephants. 
  Why do you like elephants?     Because they are cute.   What other animals do you like?   I like …, too. Why?                        Because … . Step3  学生练习并表演对话。 
  教师先让学生自己和同伴进行练习,然后抽几组学生进行对话表演。 Step 4  Listening Test 听录音(3遍),完成练习(2a,2b)。 Step5 小组活动: 
(1)要求学生采访她或他的伙伴,他/她的父母/老师喜欢什么动物。句型如下:        ---- What animals does your father/mother like?    -----He/She likes …        -----Why does he/she like …?      -----Because they are …. (2)选择部分同学在全班汇报采访结果。 
Step 6 作业布置:                                                                                                                                                                                                                                 教学后记:                                                                                                                                                                                                                                              
第五课时(Section B  3a-4及selfcheck) 
课前准备 
教师:录音机,教学挂图,物品实物.                  学生:实物(学习用品). Step 1 Warming-up and revision(热身及复习,让学生巩固旧知识)  1.师生问候。 
2.Revise the new words and expressions.(复习和巩固单词及短语) 3.Revise the conversations they learned the last day.(复习昨天的对话) 4.Some Ss report their collection in the homework. Step 2 Presentation(目标展示) 
教师展示四幅教学挂图,就图片提出问题,要求学生进行回答。教师可采用先通过提问进行引导的方式,过度到让学生自由谈论。  What animal is this?  Where is it from?  
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
What is the …eating/doing?  Do you like it?  
How much do you know about it? 在此步骤中,将3a、3b语篇中的词汇进行教学。 教学grass, sleep, during, at night, leaf, meat, relax, lazy等词汇。 Step 3  Reading 
(1)引导学生读短文,回答下列问题: Who is Molly?   Who is Ling Ling?   Who is Bill? 
(2)学生阅读语篇,并将图片与相应的语篇匹配。(3a) 
How old is Molly?   Where is she from?  What does she like to do? How old is Ling Ling?  Where is she from?  What does she look like? How old is Bill?  Where does he come from?   When does he sleep and when does he eat his meals? (3)在订正答案时,讲解涉及到的语言知识。 Step 4  观察图片a, 完成3b。订正答案。 Step 5  小组活动(表演):动物的自述。要求学生从教材中的四种动物中选择一种进行扮演,以独白的方式向其他同学介绍自己。 
Step 6  写作练习(3c), 描写自己家养的宠物或想要养的宠物。   学生先在小组中进行讨论如何写作,然后进行书面表达。 Step 7 (选择性活动) 活动: 
猜猜我的宠物是什么。让部分学生描述自己养的宠物或理想中的宠物,其他同学边听边找线索并进行猜测。要求描述出产地、颜色、习性等基本特点。 五、同步巩固练习:    I、选择填空。 
1. Which kind of animals have long legs and neck? 
A. Pandas            B. Penguins             C. Giraffes 2. –Why do you like koala bears?    --_____ they are cute and smart. 
A. And              B. For                   C. Because 3. ______ is the biggest animal on the earth? 
A. An elephant         B. A koala bear            C. A giraffe 4. _____ pandas from China?     A. Are    B. Is       C. Do 
5. Students ______ nine hours a day.   A. sleeps     B. sleep      C. are sleep 6. People usually think lions are _____ scary. 
A. kinds of             B. kind                    C. kind of 
7. Tigers like _____ meat.      A. eat          B. eats         C. eating 8. Koala bears sleep _____. 
A. at night               B. during the day            C. at noon 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
9. Do you ever play _____ pandas?     A. with     B. to     C. and 10. Foxes can count numbers. So people think they are _____. 
A. scary                   B. interesting               C. intelligent 
 II、选择正确的词填空。 favorite,   do,    are,    does,    animals,    let,    let‘s,    come 1. -- What kind of ____ do you think are the biggest on the earth? 
--- Elephants. 
2.______ go to see the new teacher in our school. 3.Why _____ Maria like small animals? 4.Is your _____ pet panda? 5.Where do lions _____ from? 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  
Unit 4 want to be an actor.  
一、教学目标 
1. General aims:Talk about jobs.  2. Particular aims:(具体目标) 
二、Useful words and phrases(重点单词及短语) 
  Words: assistant, sales assistant, doctor, reporter, police officer, waiter, bank clerk, star, 
thief, nurse, money, station, magazine, dinner, dangerous, afraid, late 
  Phrases: get … from, work for, work hard, call at, school play, evening newspaper, 
be afraid of 
三、教学重点及难点: 
重点:学会如何询问职业以及能够熟练的进行回答。 难点:本单元的重点句型的熟练运用。 四、课时安排:6课时 
第一课时(sectionA1a-1c) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). 知识与能力目标: 
1. Match the vocabulary: sales assistant. doctor. actor. reporter. police. officer. waiter. bank clerk. student 
2. Master and use: What do you do? What does he do? Does he work in hospital? 
亿库教育网  http://www.eku.cc 

1234567>>1011
亿库教育网  http://www.eku.cc 
第二课时:Section A 2a, 2b, 2c, 4以及Grammar Focus 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品) 
Teaching aims(教学目标) 
1. Knowledge 
①Words: cook, study 
②Sentence structures: What are you/ they doing? We/ They are? What is he/she doing? He/ She is ? Yes/No questions and short answers. 
2. Ability: Ask and answer the Present Progressive Tense, and describe the activities people are doing 
3. Cultural awareness: The inner feelings of the Ss are motivated by understanding and comparing different people‘s lives in different areas. 
Important points: the correct use of the Present Progressive Tense 
Difficult points: Describe the weather and activities with the Present Progressive Tense Teaching procedures (教学步骤) 
Step1. Warming up and revision  
1. Daily greetings: How‘re you today? How‘s it going? How is the weather? Ask these questions randomly to the Ss to revise what they learned yesterday. 
2. Point out the conversation in the large picture in 3b on P33 and ask two Ss to read it to the class. Practice it in pairs, then change some of the words and make their own conversations.  3. If Ss do quite well, show a piece of cartoon of the Snow-white and the seven dwarfs.  Step2. Presentation and listening test 
 1. After showing the cartoon, ask Ss: What are they doing? (They are singing and dancing.) Show more pictures with questions: What‘s he/she doing? and What‘re they doing? to get Ss to practice the tense which is the core grammar of this period. Get Ss to guess out the word cook by the picture. Choosing the right words and pair work are added as the reinforcements. 2.Let‘s see what Joe‘s families are doing. Point to the 4 pictures (The girl in the second picture is talking on the phone with the first speaker.). Ask Ss tell each person is doing in each picture. More attentions should be paid to the correct use of the Present Progressive Tense. Use every hint to finish 2b.  
3. Play the tape for Ss to have a check. One more time listening to finish 2a. Teach: What does your father do? He is a cook.. Compare cook with cooker. 
4. With the whole picture, get some Ss to tell the story of it.(运用图画,引导学生运用句型练习将故事) 
Step3. Brainstorming(集体开动脑筋) 
 1. Play the tape for another time. Then do a memory test. Ask Ss: What‘s Uncle Joe/Jeff/Mary/Aunt Sarah doing? What‘re Scott and Lucy doing? Is Jeff watching TV? Etc. 2. Guessing game. Guess the activities people are doing. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
Step4. Game. Find the differences!(引导学生对比P81和P84的图画,找出两幅画的不
同点,让他们在游戏及活动中得到锻炼) 
 2 Ss in a group. Student A looks at the picture on P84 and Student B looks at the picture on P86. Each picture has the same people in it, but they are doing different things. Take turns talking about what the people doing in the picture. Attention: don‘t look at the partner‘s picture. And the weather in 2 pictures could be compared too.  weather person Uncle Ed Aunt Betty Nancy Rick sunny P81 sleeping playing soccer playing soccer swimming raining P82 cooking watching TV reading a book playing computer games Get Ss to describe the 2 pictures orally. Step5. Grammar Focus  1. Ask 2 Ss to read the sentences loudly and make interpretations.   2. Some oral exercises about the core materials in Section A.   Step6. Homework  1. Copy the new words 4 times and the Grammar Focus.  2. Write 2 paragraphs about the 2 pictures on P84 and P86. 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                            
第三课时:Section A 3a,3b Section B 2a, 2b, 2c 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品) 
Teaching aims(教学目标) 
1.Knowledge 
①Words :bad, terrible, pretty good, hot, cold, cool, warm, humid  ②Additional words: spring, summer, autumn 
③Sentence structures: How‘s it going? What are you doing? How‘s the weather? 
2. Ability: Describe the different kinds of weather and different activities in different areas 
Important points(重点) 
 Revise and use the words, expressions and sentence structures correctly. 
Difficult points(难点) 
 Describe the weather in 4 seasons and people‘s activities Teaching procedures  
Step1. Revision(复习和巩固上一节课的知识点) 
1. Show different weather signs to revise the description words in Section A. Draw an arrow 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
to revise the 4 words: cold, cool, warm and hot. But don‘t forget humid.  
2. Get Ss to look at Picture C .Tell them: It‘s Chengdu. How is the weather in it? It‘s sunny. Is it cool? No, it‘s hot. It‘s hot and humid.  
Step2 Make a survey(通过调查的方式来让学生进行对话练习)  Make a survey by the whole class. Ask Ss: Who likes the cold weather? Have Ss raise their hands. Use the way and talk about the different weather, draw faces to teach the different expressions ― not bad, great, terrible, pretty good ‖ Check out the most popular and the least popular weather. Get Ss to talk about the local weather in 4 seasons. Step3 Work on 3a and 3b 
Step4. Presentation(完成听力训练)  1. After talking about the local weather in 4 seasons, let‘s watch different weather in other countries. Tell Ss Maria is in Mexico. Play this phone conversation between Sam and Maria. Listen carefully to their questions and answers. Play the tape the first time, Ss only listen. Play the tape again and have Ss catch the answers Maria and Sam give to the question How’s it going? Listen again and write what they answer to What are you doing? and How’s the weather?  2. Further discussion. Show 4 pictures. With the 4 questions ①Where is it? ②How is the weather? ③What season is it? ④What are the people doing? Ss talk about the countries, the weather, the seasons and the activities. country Japan America(Hawaii) Canada American weather cool hot warm cold season spring summer autumn winter activities watch the flowers swim watch the leaves do sports Step5. Interview(学生通过采访的形式进行对话练习,巩固句型)  1. After visiting the 4 places, ask some Ss: Where do you want to go? When do you want to go there? How’s the weather? What do you want to do there? Let them describe the places they want to go most.    2. Ss make an interview in the class., and then give a report about.  3. Let‘s find out. Find out what kinds of activities someone wants to do on certain days. Step6. Homework  !. Copy the new words 4 times.  2. Interview their family members about the place they want to go most and the situations there, and then write a report about it. 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         亿库教育网  http://www.eku.cc 
 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
Period Four(Section B 3a, 3b, 3c, 4) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品) 
Teaching aims 
1. Knowledge 
①Words: vocation, lying, beach, group, beach, volleyball, surprised, heat, relaxed, winter, scarf, everyone, man 
②Additional words: sandstorm, typhoon, tsunami(海啸) 
③Sentence structures: How‘s the weather? What‘s the weather like? What can we do with this? When is the best time to visit your town/city? 
2. Ability: Learn about different activities in different weather 
3. Cultural awareness: Learn to love our nature and protect the environment. Make a donation if possible 
Important points: Use the words, expressions and sentence structures correctly. Difficult points: Describe the weather in 4 seasons and people‘s activities Teaching procedures  
Step1. Revision   Show a weather map of China and get Ss to ask and answer in pairs about the different kinds of weather in some cities. Step2. Reading  1. Ask Ss: How do you know the weather beforehand? Get answers like: From the radio/121/the TV/the mobile phone/the internet.  2. 3a. Look at a paragraph, and ask Ss to find out what the show is (CCTV‘s Around the World show) and where the reporter is (in Australia) .Ask them to tell what they know about Australia.  3. Ask Ss to work alone. Underline the things that people are doing and circle the words that describe the weather. They may follow the 2 examples have done for them. Check the answers.  4. 3b. Draw attention to the pictures of France and the descriptions below. Ask Ss to work alone .Have Ss fill in the blanks. Check the answers.  Step3 Chant 
Learn a chant with the students to relax. Step4 Make an interview 
Ss form groups of 4. One of them works for CCTV‘s Around the World show. He/She interviews the other 3 Ss what the weather is like in their hometowns and what the people are doing. Then give a report about what he/she has got. Step5 Make a survey 
Find out what activities people will do on certain days. And ask some to report their results in 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
class. 
Step6 Homework 
1. Summarize the key words and expressions in this unit. 2. Write a composition . 
教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
Period Five (Self-check) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品) 
Teaching aims(教学目标) 
2. Knowledge: Revise the words and the sentences in the unit. 2. Ability: Learn about different activities in different weather 
3. Cultural awareness: Learn to love our nature and protect the environment. Make a donation if possible 
Important points(教学重点) 
Use the words, expressions and sentence structures correctly. 
Difficult points(教学难点) 
 Use the expressions they learned to describe the weather in 4 seasons and people‘s 
activities 
Teaching procedures (教学过程) Step1 Warming-up 
1. Greetings. 2. Have a chant. 
Step2 Dictation(听写) 
Revise the words and have a dictation for the words in the unit. Step3 Revision  
1. Show a weather map of China and get Ss to ask and answer in pairs about the 
different kinds of weather in some cities. 
2. Show some pictures to revise ―What are you /they doing? We /They are……       What is he/she doing? He/She is… How is it going?‖ etc. 
Step3. Pair work(通过学生问答的形式开展活动,完成Self check的Part Three) 
In groups of 2, finish 3 in Self check by asking and answering Step4 Task 1. In groups of 4. Ask all the Ss further: When is the best time to your town/city? Ss 
may answer like: The best time to visit my town/city is in ? because it‘s ?  2. Ask some groups to report and share their results. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 

1>1011
亿库教育网  http://www.eku.cc 
Step 4  Practice Now, practice the things we have 给学生一定的时间,让他们learned. as: What do you do? Where does he work? He is a doctor. He works in a hospital. Is he a police officer? Yes, he is. No, he isn‘t                      Step 5 Summary  Words and phrases of this class  does he want to be? He is a worker. He wants to be a sales assistant. Where does he work? He words in a hospital. Is she a nurse? Yes, she is. Step 6      Step 7 Consolidation  In this class, we have learned the  sentence: Where does he work? He works in a factory. A bank clerk: I see a lot of money every day. But it‘s not mine. I count it for other people. Talk about the jobs. Pay attention to the usage of ―want‖ or ―wants‖ Step 8 Homework Pratice the dialogue according to the 让学生写出五个句子,分别picture on Page 25. 询问职业和工作地点   1、Self check(见后面) 让学生作后在讲解答案  以提问的形式来进行总结, Language: What does he do? What 在让学生有一个巩固的机会 充分练习。学生小组讨论和有机会来表演 They can talk about the jobs. Such 练习。让大部分的同学都能 作业布置:                                                                
                                                                                        教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
  
第四课时 (sectionB1a-2c) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). 知识与能力目标: 教学重难点 
重点:职业名词的表达和运用;短语及1a部分的理解和运用。 难点:本部分的听力训练。 
教学步骤、时间 Step 1 Oranization1‘ Step 2 Free talk  Oral practice: Games, words that The students talk about freely describe jobs, such as exciting, 教学挂图 图一 图二  出示单词卡片       录音机 dangerous, boring 1. Let students look at the picture and 1.叫学生口头造句用一些有guess the jobs. The teacher describes the 关职业的句子。争取大部分的jobs and let students guess what. Ask job 同学都有回答的机会,多次重does the person have? Where does the 复加大练习。 person work?  2. Then use explanations and short 2. 教师边让学生读句子边解sample sentences to help students 释这些句子的意思。 understand what each word means. For  example, Exciting means very interesting  and very fast-moving. Step 3 Presentation  A police officer has an exciting job. police officer. It‘s an exciting job.   这方面的句子。  Organize students to prepare for the class           教师活动   学生活动 教具的使用 3. Let students practice. Such as: He is a 3. 叫学生口头练习一些有关4. Listen to the conversation. What jobs 4. 听录音,让学生填写表格,do Betty, Jenny, and Sam want? Then 然后再纠正答案。 write the jobs below.  5. Listen again. Why are Betty, Jenny, 5. 分组练习,让学生大面积的and Sam interested in these jobs? 练习。 Complete the chart above. the picture(1-3) below. Then practise the dialogue. 亿库教育网  http://www.eku.cc 
 Focus 6. Listen to the tape: Listen and number 6. 让学生朗读Grammar 亿库教育网  http://www.eku.cc 
7. Grammar focus: Step 4 Practice  7. Read the newspaper want ads. And fill 给学生一定的时间,让他们充in the blanks with the correct jobs. 分练习。学生小组讨论和练One: Wanted: Do you like to work late? 习。让大部分的同学都有机会Do you like to work hard? Do you like to 来表演。 meet people? If your answer is ―Yes‖, then we have a job for you as a …… Step 5 Summary  Words and phrases of this class 以提问的形式来进行复习总Language: 充分让学生学会职业的文法以及地点的表达法。 Step 6 test Step7 1、Self check(见后面) 在这节课例我们主要听录音然后回答会说然后在自己编对话来练习。 Step 8 Homework Read the newspaper more and more. 让学生朗读3A部分的内容。  让学生做后再讲解答案    结,在让学生有一个巩固的机本节课主要是听录音来完成各种对话,会。     Consolidation  问题,让学生充分练习听力,达到会听、 
作业布置:                                                                
                                                                                        教学后记:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              
第五课时 (3a-4及selfcheck部分) 
课前准备 
教师:录音机,图片,物品实物.                  学生:实物(学习用品). 知识与能力目标: 教学重难点 重点:   难点:  教学步骤、时间       教师活动 Step 1 Organize students to prepare for the  亿库教育网  http://www.eku.cc 
学生活动 教具应用  亿库教育网  http://www.eku.cc 
Organization  class Oral composition: My parents. Step 2 Free talk  Such as: I have a very happy family. 学生口头作文,让他们把学到的知识系统地用到自己的作 My father is a worker. He works in a 文中来。练习关于职业以及工factory. My mother is a nurse. She 作地点的表达。 works in a hospital. 1. Let the students hurry to read the 1. 学生自测,看看他们急得words they can‘t remember. 如何。 2. Then the teacher guid the students to 2. 在让学生写五个生词填在go over the words. See how the 单词表上。 students have grasped. words in their Vocab-builder. 3. 找工作:以小组为单位讨4.总复习时,领着学生复习3. Ask students to write five new 论。个人介绍推销自己。 4. Practise: I magine you want one of 全部单词,争取让每一个学生the jobs at BFS. Write and explain why 都能来掌握。 your are good person for the job. They don‘t have to use real information about themselves-they can imagine that they have the skills needed to do one of the jobs. Remind them that they have to show why they are good for the job. 5. Go over the whole unit, first the words and useful expressions. Then go over the frills: What do you do? What does he do? Where does he work? He works in a factory. 教学挂图 图一 图二  出示单词卡片 录音机    Step 3 Presentation    Step 4 Practice  Now, practice the things we have  learned. What do you do? re does he work? He is a doctor. He works in a hospital. Is he a police officer? Yes, he is. No, he isn‘t  分练习。学生小组讨论和练习。让大部分的同学都有机会来表演。 They can talk about the jobs. Such as: 给学生一定的时间,让他们充 Step 5 Summary  Game: How to find a good job? 以提问的形式来进行复习总Discuss and make a dialogue. 结,在让学生有一个巩固的机 亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
会。 Step 6 test Step 7 Consolidation  Step 8 Homework  1. Self check(见后面) In this class, we have learned self- Check, then go over the whole unit. I 让学生写一篇作文。 think most of the students have grasped them very well. Especially the jobs and the places. Compostion: How to find a good job?       作业布置:                                                                
                                                                                        教学后记:                                                                                                                                                                                                                                             
                         第六课时:测试课 
一.Put the following phrases into English.  将下列短语翻译成英语。 
1.害怕                       2.和……谈话         3.尽可能的             4.想要做……         5.在医院里             6.许多,大量         7.一种              8.外出         9.一名图书管理员            10.一名体育教练         二. 单项选择(Choose the best answer for the following sentences) (    )1.That‘s ______ interesting work. 
A. a      B. an      C. the      D. /   
(    )2.--__________ – I‘m a reporter.  
A. What do you do?  B. Who are you?   C. What are you?    D. Both A and C. 
(    )3. ----______ does your father work?  
----In a hospital. 
A. What     B. How        C. Where   D. Which 
(    )4.It‘s_______ to climb the tall tree, be careful. 
          A. danger    B .dangerous    C .busy    D .difficult (    )5. The woman can speak _______ Chinese. 
A. a little    B. a few        C. lot of   D. many 
(    )6.There are three _______ in the office. 
A. policeman     B. policemen      C. polices    D. policewoman 
(    )7. I like to_______ with my friends. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 

1<<34567891011
亿库教育网  http://www.eku.cc 
A. speak         B. say            C. tell       D. talk  
(    )8. He wants to be an actor ________it‘s an exciting job. 
A. and    B. so    C. because    D. why 
(    )9.Our school is ________children _______6-12. 
A. in, for    B. for, in     C. of, for     D. for, of 
(    )10. Does Mr. White __________ in Beijing? 
       A. likes working   B. likes work   C. like working   D. like work 三.句型转换 
1. I see a lot of money every day.(改为同义句)I see          money every day. 2. I am a reporter. (对划线部分提问)What          you         ? 3. She wants to be a sales assistant. (对划线部分提问)                   she          to be? 
4. My uncle works in a restaurant.(对划线部分提问)              your uncle work? 5. I can cook Chinese and French food.(改为一般疑问句)        you cook Chinese          French food? 四.阅读理解 
Mrs. Jones is a teacher. Her house isn‘t far from her school, and she always walks there in the morning. All the pupils in the school are very young. Today Mrs. Jones walks to school as usual. It‘s very cold, the cold wind goes into her eyes and big tears run out of them. She reaches the school, opens the door and goes into the room. The room is nice and warm. Mrs. Jones is very happy. A small boy looks at her for a few seconds and says, ―Don‘t cry, school isn‘t very bad.‖ With these words he puts his arm around her. 
(    )1. Mrs Jones is a         . 
A. mother               B. girl                 C. teacher 
(    )2. Mrs Jones works in a         . 
A. school   B. factory  C. hospital 
(    )3. Mrs Jones goes to work          every day. 
A. by bus   B. on foot  C. by bike 
(    )4. The small boy          Mrs. Jones and school very much. 
A .loves   B .dislikes  C. doesn‘t like 
 
 
Unit5 I’m watching TV. 
 
一、Teaching Goal:(教学目标) 
  In this unit students learn to talk about what people are doing. Teach students how to cooperate and be good at watching something and love our lives.   二、Teaching difficulties(教学难点) 
1.The vocabulary and the sentence structures.  2. Learnthe grammar: Present progressive tense. 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
亿库教育网  http://www.eku.cc 
3. Oral practice using the target language. 三、Teaching Methods(教学方法) 
Listening and practicing methods, pairwork, Task-Based Learning method. 四、Teaching Aids(教具)A tape recorder,some pictures and cards. 五、Teaching Time:  5 课时.                             
 第一课时 
Teaching Procedures 
Step 1.Revision(复习及巩固) 
1.Greetings.          2. Revise the words and expressions in Unit 4. Step 2.Presatation: Lead in(导入) 
1.Do ―Ask and answer‖ practice with the Ss. 
2.The teacher asks the students to give more verbs phrases and write them down on the blackboard.(show many pictures to help the Ss.)Teach the new words and expressions. 3. Teach the Present Progressive. 1)Introduction: Talk about the title of this unit. Show some pictures to introduce the Present 
Progressive tense. 
T: What‘s she/he doing?    
 Ss: She/He is v-ing (Help the Ss to answer the questions and show the sentences) 2) Let the Ss to say what the Present Progressive is. 
 (现在进行时表示现在正在进行或发生的动作, 它的表现形式为:Be Verbs   V-ing ….) 3). Tell the difference  
Write down the V-ing forms by another lines of go, watch, do, play and eat . Ask the Ss to have a look and find the difference between them. For example: go and going, watch and watching, do and doing, etc. Then ask the Ss to read them again and do more exercises. Step3.Activity 1a:Match 
   1.Help the Ss talk about the pictures. The Ss read these V-ing words after the teacher. Match the words and the activities. Check the answers. 2.Help the Ss do ―Ask and answer‖ practice in pairs. 
3.Ask some Ss to do actions and let the class guess what he/she is doing. 
Step4.Activity 1b 
最新回复 (0)
返回
发新帖
免责申明:本站点所有资源来自互联网网友发布,如侵犯您的合法权益,请联系179001057@qq.com,我们立刻处理。 @2010-2020 技术支持: Oracle